یزدفردا: کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به وقوع ناپایداری‌های جوی از امروز تا پایان هفته گفت: بیشترین بارش برای روز چهارشنبه است و در نیمه شمالی، مرکز و غرب بارندگی بیشتر از جنوب استان خواهد بود.

به گزارش یزدفردا: فهیمه راستی درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: بارندگی از شب گذشته در ارزوئیه، بافت، رفسنجان، کرمان، لاله زار، بردسیر، دشتخاک و رابُر آغاز شده و بیشترین بارش تاکنون در رابر بوده است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی بیان کرد: از امروز( سه‌شنبه ) تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه عمده فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود، افزود: با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

وی اظهار کرد: بیشترین بارش برای روز چهارشنبه است و در نیمه شمالی، مرکز و غرب بیشتر بارندگی از جنوب خواهد بود.

راستی با اشاره اینکه برای جنوب استان کرمان همچنان هشدار زرد وجود دارد، تصریح کرد: بارش تگرگ در جنوب پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روز جمعه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و در شمال و مرکز گاهی بارش خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز دمای شهر کرمان ۱۱ درجه بود و در گرم ترین ساعات به ۲۱ درجه می‌سد.

وی افزود: همچنین لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه سانتیگراد، سردترین و ریگان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه گرم ترین نقطه استان بود.

راستی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی بر پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم تردد توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها تاکید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا